Posesorii de BMW, afectați de o problemă gravă: modelul care trebuie întors în service, să eviți un potențial dezastru

de: Alexandru Puiu
29 09. 2021

În urmă cu câteva zile, anunțam o problemă la scară globală cu airbag-urile Takata. Acestea pun în pericol șoferii câtorva zeci de milioane de mașini răspândite pe întregul mapamond. Cei de la BMW se numără printre primii care au emis un comunicat pentru piața din România, pe marginea subiectului.

BMW Seria 3 E46 este un model foarte popular printre șoferii români. A fost produs între 1997 și 2006, dar continuă să fie un autoturism atractiv pentru amatorii de BMW, mai ales că este disponibil într-un număr mare de variante, cu două uși, cu patru uși, decapotabil, hatchback, break. Din păcate, un număr mare dintre aceste mașini trebuie să ajungă urgent în service pentru a preveni eventuale accidente grave.

BMW Seria 3 E46, în service, urgent

BMW a anunțat că modelul E46, cunoscut în mentalul colectiv ca Seria 3, trebuie să ajungă în service. Anunțul este valabil la nivel global din cauza sistemului de airbag-uri Takata instalat pe acea generație de autoturisme. Ca referință, conform bavarezilor, airbag-urile buclucașe ”se pot degrada și se pot declanșa necontrolat, cu riscul de accidentări grave”. Dacă vrei să verifici eligibilitatea mașinii tale în cadrul acestui program, BMW a publicat și un link pe care îl găsești aici. 

„BMW Group urmărește permanent funcționarea automobilelor sale și propune acțiuni tehnice și de rechemare în service pentru remedierea problemelor identificate. Proprietarii de modele BMW sau MINI pot verifica rapid, în orice moment, automobilul deținut printr-o aplicație on-line pe site-ul www.bmw.ro. Aplicația este conectată la baza internațională de date BMW Group și oferă un răspuns imediat dacă automobilul este supus unor acțiuni tehnice sau. Ulterior, proprietarii se pot adresa oricărui service autorizat BMW sau MINI și beneficiază gratuit de remedierea problemelor indicate în acțiunile tehnice și campaniile de rechemare”, au transmis reprezentanții BMW România.

„Ca parte a testelor de calitate efectuate la BMW, au existat indicații că sistemul de airbag poate avea scurgeri de gaze pe termen lung. Furnizorul companiei a informat despre perioada de producție exactă a componentelor care pot avea probleme de funcționare. Scurgerea de gaze face ca sistemul airbag să absoarbă umezeala. Absorbția ridicată de umezeală și uscarea repetată a acesteia pe perioade lungi de timp, în mod repetat, în combinație cu sarcina mecanică/șocuri (de exemplu, suprafețele dure de teren), pot duce la declanșarea accidentală a airbagurilor, cu riscul de accidentări grave”, au explicat oficialii companieii germane.